5 minutter om dagen

Kan det virkelig være nok til at etablere en ny vane?

Ved det ikke. Men det er vel umagen værd at finde ud af det, så hver morgen, når jeg nu alligevel er i køkkenet for at lave min eggelatte, så swinger jeg lige min kettlebell 5 x 10 gange (16 kg.) (( Det er allerede 800 kg der er blevet flyttet indenmorgenmaden)

har lavet et ophæng til at krydse af i, kommer på senere, og ideen er at sætte et lille kryds hver  morgen og så “Don´t Breke The Chain twicw !” forklaring herpå følger også.

Vaner

“Din krop er et billede af dine vaner.”
Jeg kan ikke lige huske hvor jeg hørte denne sætning, men egentlig giver den meget god mening.

Så bliver spørgsmålet ikke mere: Hvilken kur skal jeg gå på, for at få en stærk og sund krop?
Men mere: Hvilke vane/vaner skal jeg have/ændre for at få en stærk og sund krop?

Det har jeg så kæmpet med længe, egentlig uden held…. for i stedet for at gå på “kur” har jeg så istedet lagt planer for at så skulle jeg jo bare have nye gode vaner, så fra på mandag så gør jeg bare x,y og z istedet for a,b, og c

Øh jamen er der ikke også sådan man gør når man er på kur???

No wonder at det ikke virker.

Så jeg har i den seneste tid læst en del om vaner særligt kan jeg varmt anbefale
James Clear. Jeg faldt også over denne video fra Dr. Eric Cobbhttps://www.youtube.com/watch?v=e6iYAnYZELQ . Ham er jeg nu også lidt fan af 🙂

Så for at arbejde med nye gode vaner, skal de være så lettilgængelige at de også vil lykkes på den værst tænklige dag. Jeg skal tænke i systemer og bruge de vaner jeg allerede har.

En af mine store udfordringer har været at “huske” at spise morgenmad. Jeg ville ønske at jeg havde den gode vane at få godt med proteiner til morgenmad, så jeg ikke vil gå amok i alt mulige resten af dagen.
Jeg står op kl. 5.00 hver morgen for at tage på arbejde. og på en god dag vil jeg godt kunne stå op og lave omelet til morgenmad. Men jeg må bare se i øjnene at det ikke kommer til at ske, som en fast rutine, for den holder ikke på langt de fleste dage, som min hverdag ser ud lige nu.
Og så får jeg sprunget det over, spiser boller på arbejdet, og så slår jeg mig selv i hovedet for igen, igen ikke at lykkes.

Så hvad er egentlig mit “system” der kl. 5.00 morgen? jo  hver eneste morgen, no matter what, så sætter jeg vand over til kaffe. Så hvis jeg skal bruge nuværende vaner som stillas til nye vaner hvordan kan jeg så bruge det?

Ny vane: få to æg til morgenmad.

Løsning: tænd for vandet, slå to æg ud i en af kopperne til mini blenderen, tilsæt en teske kokosolie og pulverkaffe, held kogende vand over, blend og værsgo en æggelatte…… Bon appetit.

Billedresultat for æggelatte

Det har i hvert tilfælde virket her i den sidste uge, så mon ikke at det er en vane der er ved at være på plads?

Billedresultat for godt gået smiley

Nu vil jeg så til at kigge på hvordan jeg får trænet kettlebell, som en fast rutine, mere om det næste gang.