10-15 om dagen

Altså 10-15 minutters træning hver morgen.

Der er nu gået 2 måneder siden jeg indførte den lille vane at komme to æg i min morgenkaffe og det køre bare.

Nu vil jeg tillægge mig selv en ny god vane. Det skal være en lille træningsvane som også skal ligge om morgenen.

For at få nye vaner skal der små baby skridt til, og denne træning kommer også til at ligne babytræning 🙂

Øvelses-rækken:

  1. Diaframag vejrtrækning
    lig på ryggen og tag dybe åndedræt så maven løfter sig først
    2-3 minutter
  2. rul om på maven,
    hvil på albuerne med overkroppen hævet og hovedet op
    lav 20-30 nik med hovedet og 20-30 fra side til side med hovedet
  3. rul fra side til side  på alle mulige måder i 1-3 minutter
  4. kom op på alle 4 og lav rokkeøvelsen må alle mulige måder i 1-3 minutter
  5. kravl både på knæ og på tå frem og tilbage i 1-3 minutter
  6. lav to get ups til hver side
  7. hanging hæng dig i armene , leg med skulderbladene 1-3 minutter

Dette er øvelser som selv babyer laver dagligt, og de skal ikke engang opfordres til det. 🙂 Så mon ikke det kan lade sig gøre.

 

Vaner

“Din krop er et billede af dine vaner.”
Jeg kan ikke lige huske hvor jeg hørte denne sætning, men egentlig giver den meget god mening.

Så bliver spørgsmålet ikke mere: Hvilken kur skal jeg gå på, for at få en stærk og sund krop?
Men mere: Hvilke vane/vaner skal jeg have/ændre for at få en stærk og sund krop?

Det har jeg så kæmpet med længe, egentlig uden held…. for i stedet for at gå på “kur” har jeg så istedet lagt planer for at så skulle jeg jo bare have nye gode vaner, så fra på mandag så gør jeg bare x,y og z istedet for a,b, og c

Øh jamen er der ikke også sådan man gør når man er på kur???

No wonder at det ikke virker.

Så jeg har i den seneste tid læst en del om vaner særligt kan jeg varmt anbefale
James Clear.

Så for at arbejde med nye gode vaner, skal de være så lettilgængelige at de også vil lykkes på den værst tænklige dag. Jeg skal tænke i systemer og bruge de vaner jeg allerede har.

En af mine store udfordringer har været at “huske” at spise morgenmad. Jeg ville ønske at jeg havde den gode vane at få godt med proteiner til morgenmad, så jeg ikke vil gå amok i alt mulige resten af dagen.
Jeg står op kl. 5.00 hver morgen for at tage på arbejde. og på en god dag vil jeg godt kunne stå op og lave omelet til morgenmad. Men jeg må bare se i øjnene at det ikke kommer til at ske, som en fast rutine, for den holder ikke på den lange bane, som min hverdag ser ud lige nu.
Og så får jeg sprunget det over, spiser boller på arbejdet, og så slår jeg mig selv i hovedet for igen, igen ikke at lykkes.

Så hvad er egentlig mit “system” der kl. 5.00 morgen? jo  hver eneste morgen, no matter what, så sætter jeg vand over til kaffe. Så hvis jeg skal bruge nuværende vaner som stillas til nye vaner hvordan kan jeg så bruge det?

Ny vane: få to æg til morgenmad.

Løsning: tænd for vandet, slå to æg ud i en af kopperne til mini blenderen, tilsæt en teske kokosolie og pulverkaffe, held kogende vand over, blend og værsgo en æggelatte…… Bon appetit.

 Æggelatte 🙂

Det har i hvert tilfælde virket her i den sidste uge, så mon ikke at det er en vane der er ved at være på plads?

Billedresultat for godt gået smiley

Nu vil jeg så til at kigge på hvordan jeg får træning ind som en fast rutine, mere om det næste gang.